آذر ۲۳, ۱۴۰۳ ۴:۵۲ بعد از ظهر

[acf field="rotitr"]

طرح محرومیت‌زدایی فضاهای آموزشی در آذربایجان شرقی کلید خورد / آغاز فصلی نوین در فضاهای آموزشی آذربایجان شرقی

اشتراگ گذاری خبر

 

در یک شب پرشور و پربار، اولین جلسه هماهنگی برای اجرای طرح محرومیت‌ زدایی فضاهای آموزشی در دولت چهاردهم با حضور فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی و شورای معاونین در اداره کل نوسازی مدارس استان برگزار شد و این جلسه که تا پاسی از شب ادامه دارد، به برنامه‌ریزی برای بازسازی مدارس سنگی تخریبی و فرسوده بالای ۱۰ نفر دانش آموز در استان اختصاص و نشان از عزم راسخ دولت و مسئولان برای بهبود شرایط آموزشی در مناطق محروم دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کبود به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس استان با تأکید بر اهمیت این طرح، اعلام کرد که اداره کل نوسازی مدارس با پیروی از فرمایشات ریاست محترم جمهور و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، عزم خود را جزم کرده است تا فضاهای آموزشی سنگی تخریبی بالای ۱۰ نفر دانش آموز را در قالب این طرح با همکاری مردم، خیرین و گروه‌های جهادی بهبود بخشد.

 

 وی همچنین به نقش کلیدی مشارکت اجتماعی در این طرح اشاره کرد و گفت: «ما به دنبال ایجاد یک همبستگی قوی بین نهادهای دولتی و جامعه هستیم تا بتوانیم با هم، آینده‌ای روشن‌تر برای دانش‌آموزان آذربایجان شرقی بسازیم.»

 

فرهودی افزود: این اقدام نه تنها اقدامی موثر برای ارتقا عدالت آموزشی که همواره مورد تاکید ریاست محترم جمهور می باشد، بلکه به ارتقاء کیفیت آموزش در استان کمک خواهد کرد و نویدبخش آینده‌ای روشن‌تر برای دانش‌آموزان آذربایجان شرقی است کخ با همیاری و همدلی، آینده‌ای بهتر برای نسل‌های آینده در دسترس خواهد بود.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان از تمامی مردم، خیرین و گروه‌های جهادی دعوت کرد تا در این مسیر مهم و حیاتی، دست به دست هم در کنار دولت گام‌های مؤثری در راستای بهبود فضاهای آموزشی علی الخصوص در مناطق کم برخوردار بردارند.

 

وی ادامه داد: این طرح، فرصتی است تا با همت جمعی، به آرزوی یک آموزش باکیفیت و ارتقا عدالت آموزشی در کشور و دسترسی برابر برای همه دانش‌آموزان دست یابیم.

 

وی همچنین به اهمیت ایجاد فضاهای آموزشی مناسب و ایمن برای یادگیری اشاره کرد و افزود: «ما باید به دانش‌آموزان این احساس را بدهیم که در یک محیط سالم و دلپذیر به تحصیل می‌پردازند. این امر نه تنها بر کیفیت یادگیری تأثیر می‌گذارد، بلکه انگیزه و اشتیاق آن‌ها را برای یادگیری افزایش می‌دهد.»

 

لازم به ذکر است که با این رویکرد نوین و همت جمعی، آذربایجان شرقی در مسیر تحول و پیشرفت قرار خواهد گرفت و به زودی شاهد تغییرات مثبت و چشمگیری در فضاهای آموزشی خود خواهد بود. بی‌تردید، این طرح می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد و امید را در دل دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها زنده نگه دارد.